Levering
OPPDATERING 20.09.24 ➡️
Etter en ekstrem oppgang i fraktkostnader, ser vi oss dessverre nødt til å forandre på gjeldende fraktpriser ☹️ (Disse vil selvfølgelig og kontinuerlig bli justert opp og ned etter gjeldende fraktpriser)
Vi har derfor valgt å gjøre en avtale med Postnord for de som ønsker et billigere leveringsalternativ enn Posten.
Vi gjør forøvrig oppmerksom på at Postnord KUN blir hentet tirsdag og torsdag hos oss, noe som igjen gjør til at det VIL medføre lengre leveransetid enn Posten. Her må du beregne +- 1 uke. Ved høytider, kampanjer eller ved andre uforutsette hendelser, tar vi høyde for at leveringstid kan variere og ber om forståelse for dette.
Normal leveringstid hos Posten er 1-4 virkedager. Ved høytider, kampanjer eller ved andre uforutsette hendelser, tar vi høyde for at leveringstid kan variere og ber om forståelse for dette.
*Bestiller du før klokken 13.00 på hverdager, sendes pakken samme dag. (*med forbehold om uforusette hendelser som forhåndsbestillinger, sykdom, møter etc.)
Du kan velge mellom disse fraktalternativene ➡️
Pakke I Postkassen: Vårt billigeste fraktalternativ hos Posten der pakke blir levert i postkassen. Viser det seg at pakke ikke får plass i postkasse, blir den lagt inn på ditt faste hentested. Det medfører ingen ekstra kostnader for deg som kunde. Denne løsningen koster 69kr.
Mypack Box: Selvbekjent løsning fra PostNord. Når pakken ankommer hentested, blir den lagt i egne bokser som står utenfor hentestedet slik at du som mottaker kan hente når det passer deg best. Denne løsningen koster 59kr
Pakke til valgfritt hentested ~ Norgespakke Posten: Dette løsningen koster 89kr og er en veldig trygg måte å sende pakker på. Bestiller du over 1000kr, får du fri frakt.
MyPack Collect - Pakke til valgfritt hentested Postnord: Denne løsningen koster 69kr. Bestiller du over 1000kr, får du fri frakt.
Hjemlevering Posten: Denne løsningen koster 259kr. Pakken har sporing og vil bli levert hjem til deg.
Generell info fra Posten angående hjemmelevering ➡️
Mottaker mot kvittering -> Utleveres mellom 8-17 eller kl 17-21. Pakker som det ikke har vært mulig å levere, kan hentes av mottaker på Post i butikk eller Postkontor. Pakker hvor mottaker har akseptert at utlevering kan skje uten signatur, vil bli satt igjen iht. avtale. Dette skjer for mottakers risiko.
Posten tar leveringsforbehold på enkelte adresser, eksempelvis til øyer uten veiforbindelse.
Mottaker varsles på sms når pakken er lastet på bil utleveringsdagen. Sjåføren ringer 30 - 60 minutter i forkant av levering på kveldstid.
For mer info: https://www.bring.no/vilkar/pakker/til-privatpersoner-i-norge/vilkar-for-hjem-pa-kvelden-pakke-pa-doren
Hjemlevering Postnord / Mypack Home: Denne løsningen koster 149kr. Pakken har sporing og vil bli levert hjem til deg.
Generell info fra Postnord angående hjemmelevering / Mypack Home ➡️
MyPack Home gir deg som mottaker muligheten til å velge hvilken dato og innenfor hvilket tidsrom du ønsker å motta pakken. Som regel leveres pakker på kvelden frem til klokken 22. Enkelte steder leverer vi også på dagtid.
Dagen før pakken er klar til utlevering blir du varslet via SMS eller e-post med informasjon om leveringen. Samtidig mottar du en lenke til en side der leveringsalternativ og tidspunkt kan velges. Sjåføren varsler ankomst ca. 30 minutter før levering hjemme hos deg dersom levering med signatur er valgt.
Skal varen bæres inn eller emballasje returneres, må dette avtales med avsender ved bestilling.
Ekspress - over natten - Posten: Hvis du vil ha pakken din raskes mulg, så kan du velge "Ekspress - over natten". Da vil du mest sannsynlig få pakken din neste virkedag hvis du bestiller før kl. 14:00 hos oss. Kostnaden beregnes ut fra størrelse, vekt og hvor du bor. Minstepris på denne løsningen er 612kr.
Pakke i postkassen til Svalbard - Posten: Sending til Svalbard gjelder bare for pakker under 5 kg. Ønsker du å kjøpe noe som veier mer enn dette, ta kontakt på e-post så tar vi det derfra. Denne løsningen koster 229kr.
Maksimumsmål pakke i postkassen Svalbard ➡️
- Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse kan ikke være over 90 cm
- Rull: Lengde kan maks være 90 cm. Lengde + diameter + diameter kan ikke være over 104 cm
Express over natt Posten: Denne løsningen leverer pakken innen 24timer. Den har dog en betydelig høyere sum enn de andre fraktalternativene våre. Kostnaden regnes ut fra størrelse og vekt på pakke, samt hvor du bor i landet. Minstepris er 612kr.
Hentes på vårt lager: Du kan hentes gratis på vårt lager. Pakken vil da bli lagt i postkassen vår som står på adressen Stemlandveien 7, 8215 Valnesfjord. Du vil få en e-post når pakken er klar til henting og med detaljert veibeskrivelse.
Er pakken for stor for postkassen, avtaler vi annen henting på e-post.
Denne løsningen tilbyr vi fra mandag til fredag. Det er også mulig å hente i helgene så lenge vi er tilgjengelig å har mulighet til å behandle ordren din
GENERELL INFORMASJON ➡️
Hentefrist ved Post i Butikk / Postkontor: Hentefristen for alle pakker innenlands er 14 dager. Pakker som ikke hentes innen fristen sendes i retur. Påminnelse blir sendt ut til mottaker etter 5 dager.
NB: Pakker vil ikke bli returnert i tidsrommet 23.12- 01.01. Ved bruk av sms-/epostvarsel sendes påminnelse dag 3 og dag 11.
Uavhentede pakker; Unnlater man å hente ut bestillingen, blir man belastet med et gebyr på 249kr. Dette for å dekke alle kostandene som oppstår ved at pakken ikke blir hentet og sendt i retur.
Eventulle kostnader som påløper ved at dere oppgir feil kontaktinformasjon ved bestilling, som at vi får pakker i retur grunnet ukjent/feil adresse (ikke registrert bostedsadressen hos Posten) eller der postkasse ikke er merket med navn, må dekkes av kunde.
Bor du på en adresse som ikke er registrert på deg, kan du bruke C/O adressering.
Care of (forkortet c/o eller ℅) er et uttrykk som brukes i postadressen på brev og andre forsendelser. Det viser hvem som skal motta posten på vegne av den egentlige mottakeren.
Slik adressering blir vanligvis brukt når mottakeren ikke har fast adresse, er på besøk hos noen eller bor på et sted uten fast postombæring.
C/o skrives normalt før den som har adressen, men etter navnet på mottakeren. Korrekt adressering blir dermed:
- Navn på mottaker
- ℅ Navn på «eier» av postadressen
- Gate-/veinavn + husnummer
- Postnummer og poststed
Eksempel:
- Ola Nordmann
- ℅ Per Post
- Storgata 15
- 0161 OSLO
Pakker som blir borte under forsendelse: Det er ikke til å komme unna at pakker kan bli borte i posten av ulike grunner, eller at leveranser kan ta lengre tid da Posten eller Postnord forståelig nok kan få problemer med sin logistikk.
Vi er selvfølgelig behjelpelig med å spore opp disse og ber dere derfor om å ta kontakt på e-post hvis dere skulle være uheldig å havne i denne situasjonen. Send oss da nødvendig informasjon som ordrenummer og ditt fulle navn.
I tillegg til å melde dette inn til oss, råder vi dere til å selv ringe Posten/Postnord for å sjekke status/melde pakken savnet.
Vi ber om forståelse for at det kan ta litt tid å spore opp en savnet pakke. Vi holder dere selvfølgelig løpende oppdatert på saken og dere skal vite at vi virkelig gjør alt vi kan for at den skal komme frem så fort som overholde mulig.
Pakker som blir ødelagt under transport: Mottar du en pakke fra oss som har blitt ødelagt under transport, må du gjøre følgende;
- Ta bilde av pakken når du får/henter den slik at vi får sett hvilken tilstand den er i.
- Ta bilder av innholdet i pakken, både når du åpner den og av eventuelle produkter som er ødelagte/tilgriset.
- Ta kontakt med oss på e-post; post@fightit.no å meld i fra om dette så fort som overhode mulig slik at vi får sjekket dette opp.
NB: Dersom du bestiller drikke eller matvarer som kan påvirkes av temperatur, anbefaler vi å velge levering til butikk. Ved kalde perioder kan innhold ekspandere, feks drikkevarer som fryser, eller barer som smelter ved høye temperaturer dersom pakken står i pakkeboks, postkasse eller ved hjemlevering. Konsumvarer ødelagt på disse grunnlag vil ikke være godkjent reklamasjon.
Er det noe du lurer på, er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss på post@fightit.no ❤️